#Marketing

Jak zacząć reklamę w internecie?

Internet już nie raz pokazywał siłę swojego przekazu. W obecnych czasach bardzo ciężko jest dotrzeć do klientów bez użycia narzędzi jakimi są strona internetowa i social media. Świetnym przykładem są małe firmy z niewielkich miejscowości, które dzięki zasięgom generowanym przez np. TikToka, uzyskali klientów przyjeżdżających po ich produkty i usługi nawet z odległych miejscowości.

Social Media - buduj relacje i zwiększaj świadomość marki

Social Media takie jak Instagram, Facebook czy TikTok to aktualnie nie tylko miejsca dzielenia się swoimi osobistymi przeżyciami, ale również duże narzędzie marketingowe umożliwiające pozyskiwanie klientów. Budowanie społeczności online umożliwia firmie komunikowanie się ze swoją grupą docelową. Regularne publikowanie treści, udział w interakcjach i analiza reakcji użytkowników są kluczowe dla skutecznego wykorzystania potencjału social media.

Social Media umożliwiają użytkownikom lepsze poznanie marki, z zupełnie innej płaszczyzny niż miało to miejsce wcześniej.

Korzyści:

  • zwiększenie świadomości marki poprzez regularne publikowanie wartościowych treści,
  • budowanie lojalności klientów poprzez odpowiadanie na komentarze i interakcję z nimi,
  • precyzyjne targetowanie reklam na podstawie danych demograficznych i zachowań użytkowników.

Jak korzystać z social media, w kilku krokach, aby pozyskiwać klientów:

  • Określ swoją grupę docelową. W tym kroku również skuteczne będzie stworzenie persony. Rozumienie kim są klienci umożliwia tworzenie bardziej trafnych treści,
  • Spersonalizowane konto. Dbaj o profesjonalny wygląd konta, a opisując swoje produkty i usługi podkreślaj jakie korzyści otrzymuje klient,
  • Regularność. Stworzenie relacji z klientem wymaga systematyczności. Publikuj ciekawe informacje, nowości i aktualizacje związane z Twoją firmą, które będą budować trwałe zaangażowanie,
  • Stawiaj użytkownika na pierwszym miejscu.

Platformy te umożliwiają również zamieszczanie płatnych reklam, które zwiększają zasięg publikowanych treści oraz umożliwiają określenie do jakich osób mają trafiać. Odpowiednie analizowanie danych, pozwala na lepsze dotarcie do grupy docelowej.

Strona internetowa

Jako firma zajmująca się tworzeniem produktów cyfrowych, wspomnimy również o znaczeniu strony internetowej w budowaniu świadomości firmy i korzyściach z tego płynących.

  • Widoczność. Posiadanie strony internetowej umożliwia klientom łatwe zapoznanie się z ofertą firmy. Za pomocą wyszukiwarki mogą znaleźć potrzebne informacje. Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO zapewnia lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. 
  • Wizerunek. Strona jest jednocześnie wizytówką marki, dobrze zaprojektowana, szybka i zawierająca wartościowe treści, buduje pozytywne doświadczenia.
  • Łatwy kontakt. Umieszczenie formularza kontaktowego również ułatwia kontakt potencjalnym klientom, a wykorzystanie live chatu pozwala na otrzymywanie odpowiedzi w czasie rzeczywistym. 

Również dzięki stronie internetowej można prowadzić bloga (na przykład tego, który właśnie czytasz) z publikacjami treści atrakcyjnych dla potencjalnych klientów. Dzięki temu rozwiązaniu można zwiększyć widoczność marki w sieci, jak również dostarczać treści dla grupy docelowej. 


Zastosowanie bardziej zaawansowanych funkcji jak np. możliwość rezerwacji online, również może zachęcić użytkowników do skorzystania z usług, ponieważ daje wygodę i ogranicza czas potrzebny na wykonanie telefonu.

Strona internetowa również cechuje się dostępem do niej przez 24h na dobę. Użytkownik o każdej porze może zapoznać się z ofertą firmy, znaleźć interesujące go informacje, czy też zapytać o te bardziej szczegółowe przez formularz kontaktowy. Warto mieć na uwadze, że nie każdy klient preferuje rozmowy telefoniczne, zamiast tego woli skorzystać z możliwości kontaktu e-mail. 

Narzędzia Google

Google oferuje również kilka narzędzi, które umożliwiają lepsze promowanie swoich produktów i usług.

Google Ads

To narzędzie umożliwiające tworzenie kampanii reklamowych. Dużą zaletą tego rozwiązania jest, że płatność jest uzależniona od liczby kliknięć (CPC) lub od liczby wyświetleń (CPM) i w zależności od słów kluczowych może być różna w przeliczeniu na jedno kliknięcie/wyświetlenie. Reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google oraz na platformach należących do Google. 

Profil firmy w Google

Umożliwia bezpłatne stworzenie profilu firmowego, dzięki temu mamy możliwość umieszczenia wizytówki firmy w Google Maps czy też w wynikach wyszukiwania. Jest możliwość dodania numeru kontaktowego, witryny, opinii, lokalizacji, menu czy godzin otwarcia. 


Wskazówki optymalizowania wizytówki Google:

  • upewnij się, że podane dane są aktualne
  • określ zakres usług
  • udostępnij zdjęcia swojej firmy
  • monitoruj opinie i odpowiadaj na nie
  • twórz wpisy i informuj o nowościach, możesz również dodać sekcję z odpowiedziami na najczęstsze pytania (FAQ)
Podsumowanie

Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają pozyskiwanie klientów w sieci. Wybór odpowiedniego zależny jest od potrzeb firmy, korzystanie z wielu platform wpływa korzystnie na zasięg firmy oraz budowanie wizerunku marki. Kluczem do odniesienia sukcesu jest spójność, zaangażowanie w prowadzenie działań na profilach i przede wszystkim dostarczanie wartości dla klientów. 

Inne artykuły:

Persona - dlaczego jest ważna dla Twojej firmy?

Co to jest persona? Kim są nasi klienci i użytkownicy strony? Czy warto tworzyć personę w kontekście tworzenia strony internetowej i prowadzenia firmy?

09 stycznia 2024

Przejdź do wpisu

Mechanizmy renderowania w kontekście biznesowym: Rzeczowe spojrzenie na SSR, SSG i CSR

W świecie technicznym, mechanizmy renderowania stanowią kluczową część architektury aplikacji internetowych...

12 grudnia 2023

Przejdź do wpisu